T K

FunStatıon

Özdilek

FunStatıon

FunStatıon

Proje İçeriği

Projeyi Ortaya Çıkaran İhtiyaçlar Geliştirilen bu proje lunapark veya çocuk oyun alanlarındaki oyuncak ve ödeme sistemleri arasında elektronik modüller vasıtasıyla entegrasyon sağlayan ve merkezi yönetilen dijital bir çözümdür. Kampanya, arıza takibi, softplay, hediye yönetimi gibi ihtiyaçların diğer çözümlerde bulunmaması veya ihtiyacı tam karşılayamaması, birden fazla şubeye sahip bulunan firmalar için tek noktadan yönetimin sağlanamaması, jeton veya bozuk para kullanılan noktalarda bozuk para veya jeton bulundurma zorunluluğu olması ve ücretin yeterli hassasiyette ayarlanamaması, kartlı ödeme sistemlerinde kartın kaybedilmesi ve kart yükleme noktasında oluşan yoğunluk, muadil uygulamalarda mobil işlemler için kullanılan NFC teknolojisinin tüm cihazlarda bulunmaması, cihazlar ile sistem arasında yaşanacak bağlantı problemlerinde veri kayıplarının yaşanması gibi nedenler bu projenin ortaya çıkmasında etkili olmuştur. Projenin Özellikleri ve Öne Çıkan Yanları Proje firmaların şubelerinin tek bir bulut sunucu üzerinden yönetilmesini sağlayacak şekilde hem RFID kart hem de karekod teknolojileri kullanılarak geliştirilmiştir. Gelişmiş kampanya yönetim modülü, arıza takip modülü, softplay modülü, hediye modülü gibi birçok entegre modül sayesinde müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Karekod teknolojisi sayesinde kart, jeton ve bozuk para taşıma zorunluluğu ortadan kaldırılmış, geliştirilen mobil uygulama sayesinde online ödeme sistemleri entegrasyonu ile kişilerin kendi yükleme işlemlerini yapabilmesi ve kasa noktasında oluşan yoğunlukların giderilmesi sağlanmıştır. Ayrıca mobil uygulama sayesinde müşteriler kendi bakiyelerini yönetebilmekte ve geriye yönelik oyun istatistiklerini inceleyebilmektedirler. RFID kart ve karekod mobil işlemler tek bir elektronik modül ile kontrol edilebilmekte zamana bağlı olarak oluşturulan karekod bilgisi ile ek güvenlik sağlanmaktadır. Elektronik modüllerde kullanılan TFT LCD ekranları ve dahili led ışıklar ile geçerli kampanya bildirimi, yetersiz bakiye gösterimi, başarılı işlem bildirimi gibi bilgilendirmeler yaparak daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturulmuştur. Bağlantı kopmaları durumunda işlem bilgilerinin şubede konumlandırılan yerel sunucularda ve elektronik modüllerde depolanması ve bağlantı tekrar kurulduğunda bu bilgilerin senkronize edilmesi sağlanmıştır. Şube sunucuları ve elektronik modüllere uzaktan güncelleme yapılabilmesi sayesinde oluşan hatalara ve yeni geliştirmelere hızlı bir şekilde geçiş yapılması sağlanmıştır. Ingenico ödeme kayıt cihazları ile entegre yapısı sayesinde hem yasal zorunlulukları karşılamakta hem de kasiyerden kaynaklanabilecek hatalı fiş işlemlerini engellemektedir. Softplay alanında bulunan çocukların süre takibinin yan ekran üzerinden ebeveynleri tarafından takip edilebilmesini sağlamaktadır.


Projenin Amacı

Perakende / Mağaza, Market, Restoran, Sinema, Eğlence Merkezleri (Game Factory), AVM Yönetimi


Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)

Mevcut sistem offline çalışıyor, şubeler arası entegrasyon yok ve müşteri dostu olmayan hem elektronik kart hem de süreç mevcuttu. Bunları iyileştirmek için yapılmıştır.


Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)

Elektronik kartlar ve güvenlik katmanları kendimiz tasarladık ve kart üretimi yaptırdık. Merkezi yönetim altında 18 şubeyi birleştirerek tüm hareketleri AI üzerine aktarıp izlemeye başladık. Kartlardaki TFF ekranlar misafirlerimizin görüp algılayabileceği netlik , sadelik ve detaya ulaştırdık.


Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?

evet


Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)

Satış, İnsan Kaynakları, Pazarlama, Kalite


Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

6


Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.

Microsoft Azure


Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)

yok